Handelsbetingelser Strikkegarnet
logo

Betaling

STRIKKEGARNET modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er angivet i Danske kroner (DKK) og er inkl. moms.

STRIKKEGARNET bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

 

Levering

STRIKKEGARNET leverer på alle hverdage (undtagen mandag), med ordrer indgået inden kl. 17.00

Alle varer sendes med Post Nord.

Der sendes til adresser i Danmark og Sverige. Der tilkommer ekstra omkostninger ved levering til Grønland og Færøerne.

Alt post sendes med Post Nord som Maxi-brev eller pakke med omdeling. 

Bor du i et andet land, så ring eller skriv for en pris på forsendelsesomkostningen og bestil via telefon eller mail.

 

Fragt og leveringstider

Når betalingen er modtaget, sendes garnet så vidt det er muligt samme dag eller dagen efter det er bestilt.
Leveringstiden er 3 - 5 dage, men det kan desværre hænde at der går op til en uge ekstra, jf PostNord.

 

Afhentning i butik

Du har som kunde hos strikkegarnet.dk også mulighed for at hente dit garn i vores fysiske butik i Glostrup.

Alle ordrer kan hentes en time efter bestilling indenfor almindelig åbningstid:

Tirsdag-fredag 10.00-17.30
Lørdag 10.00-14.00

Adresse:

Hovedvejen 102
2600 Glostrup
Danmark

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening/vask af produktet.

STRIKKEGARNET vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

 

Ved returnering rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

STRIKKEGARNET
Hovedvejen 102
2600 Glostrup
 

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

 

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes du sende dine bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

 

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@strikkegarnet.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  2. Workshops og kurser er bindende ved tilmelding.
  3. Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er begyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister din fortrydelsesret. Eksempelvis ved vores levering af PDF’er.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er pakket ud og prøvet, lugter af røg, parfume eller har været i kontakt med dyr, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt/ødelagt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må mærke og se varen, men ikke tage garn ud af nøgler.

 

Klagemuligheder – oversigt og links

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

https://www.forbrug.dk

 

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores email adresse: info@strikkegarnet.dk


Om
Kontakt